Zemkopības ministrija un tās pakļautības iestādes veic savu darbību šādās jomās:
- Lauksaimniecība
- Lauku attīstība
- Pārtika
- Veterinārija
- Meža nozare
- Zivsaimniecība
Namejs ieviešanas rezultātā
- Vienotā informācijas vidē apvienota Zemkopības ministrija, tās padotības iestādes un to struktūrvienības visā Latvijā, tādejādi nodrošinot drošu, ātru, laika un cilvēkresursu ziņā efektīvu informācijas un dokumentu apriti visā zemkopības resorā;
- Ir pilnībā nodrošināta organizācijas procesu (uzdevumi, kontrole, saskaņošana) vadība;
- Informācijas apstrāde vienā sistēmā ieviesta visā resorā kopumā;
- Darba procesu nepārtrauktība – var lietot no jebkuras vietas pasaulē, kur vien pieejams internets; var lietot no jebkuras ierīces;
- Vizēšana un dokumentu parakstīšana norit juridiski korekti;
- Realizēta klientu orientēta pieeja – informācija no klientu apkalpošanas centra nekavējoties nonāk sistēmā;
- Automatizēts un elektronizēts visu iestādes dokumentu pilnu dzīves cikls, informācijas, dokumentu un e-pakalpojumu plūsma un aprite;
Izaicinājumi
- Kopumā ministrijā un tās resora iestādēs ir liels struktūrvienību skaits, kas atrodas ģeogrāfiski dažādās vietās;
- Liels ikdienā apstrādājamo dokumentu apjoms un procesos iesaistīto darbinieku skaits;
- Komplicēti iekšējās un ārējās komunikācijas procesi;
- Nepieciešamība optimizēt un automatizēt rutīnas darbu.
Ieviestais risinājums
Izveidotais risinājums ir droša Zemkopības ministrijas un visu tās padotībā esošo iestāžu vienota informācijas telpa – digitāla darba vide, kas nodrošina automatizētu un elektronizētu informācijas, dokumentu un e-pakalpojumu plūsmu ministrijā un sešās tās padotībā esošajās iestādēs un to struktūrvienībās visā Latvijā.
- Ieviesta dokumentu reģistrācija;
- Ieviesta dokumentu aprite;
- Ieviesta dokumentu aprite starp iestādēm;
- Ieviesta procesu automatizācija;
- Ieviests elektroniskais paraksts;
- Integrācija ar e-pastu;
- Speciāla kontrole izveidota, lai varētu sekot līdz ar MK dokumentiem;
- DVS Namejs ir integrēta ar klientu pārvaldības risinājumu;
- DVS Namejs ir integrēta ar finanšu pārvaldības sistēmu.
Pirms DVS Namejs ieviešanas
- Iepriekš ZM izmantoja sistēmu, kurai bija ierobežota funkcionalitāte un laika gaitā kļuvusi zema veiktspēja;
- Katrā ZM pakļautības iestādē tika izmantotas atšķirīgas sistēmas, tādēļ bija apgrūtināts elektroniskais kopdarbs;
- Daži dokumentu veidi tika reģistrēti struktūrvienību elektroniskajās izklājlapās vai papīra reģistros.
- Nodrošināta organizācijas procesu – dokumentu aprites, uzdevumu vadības, sanāksmju vadības, notikumu vadības un kontroles – standartizācija gan vienas iestādes, gan visa resora ietvaros;
- Nodrošināts katras iestādes unikālo biznesa procesu atbalsts;
- Novērsta informācijas dublēšanās;
- Nodrošināta informācijas telpas integrēšana ar citām informācijas sistēmām (Personāla vadības sistēma, Klientu vadības sistēma, Finanšu vadības sistēma u.c.);
- Padarīts caurspīdīgs un pārskatāms dokumentu vadības un lēmumu pieņemšanas process.